شیوه نامه ها

فرآیند جبران خسارت تایر

در صورت تعلق خسارت به تایر ، برگه کارشناسی تایر توسط واحد خدمات پس از فروش تهیه و همراه با اعلام مابه التفاوت قیمت تایر نو (با قیمت روز) برای تایرهایی که مشمول پرداخت خسارت گردیده و جبران خسارت آنها به صورت ” کالا ” و یا به صورت ” نقدی ” انجام می پذیرد، به نماینده فروش/ فروشنده ارسال می گردد و نماینده فروش موظف است که مدارک زیر را با توجه به نوع درخواست جبران خسارت به دفتر تهران ( واحد خدمات پس از فروش) پست نماید.

فرآیند جبران خسارت نقدی

  1. تکمیل درخواست جبران خسارت نقدی توسط مشتری همراه با مهر و امضاء مشتری و نماینده و ارسال تصویر فرم تکمیل شده جبران خسارت توسط نماینده همراه با شماره شبا بانکی مشتری به واحد خدمات پس از فروش.

  2. ارسال فرم کارشناسی و اصل کارت گارانتی و شماره شبا بانکی مشتری همراه با دستور پرداخت نقدی تکمیل شده به واحد مالی به منظور واریز مبلغ خسارت تعلق گرفته توسط واحد خدمات پس از فروش.

  3. ارسال تصویر فیش واریزی خسارت به نماینده و بایگانی مدارک ( قطعه بریده شده سریال تایر و کپ فیش واریزی )

فرآیند جبران خسارت کالایی

  1. تکمیل درخواست جبران خسارت کالایی توسط مشتری همراه با مهر و امضاء مشتری و نماینده و ارسال تصویر فرم تکمیل شده جبران خسارت توسط نماینده همراه با تصویر فیش واریزی مابه التفاوت تایر نو و تصویر کارت ملی خریدار. توجه: ابتدا تامین کالا برای جبران خسارت توسط نماینده ( در صورت موجود بودن کالا در انبار نماینده ) صورت می گیرد و در صورت عدم موجودی کالادر انبار نماینده ، توسط انبار مرکزی تایر با اعلام کتبی نماینده فروش به گروه حامیکو (واحد خدمات پس از فروش) تامین می گردد.
  2. تحویل مدارک زیر به واحد مالی به منظور ثبت در گردش مالی نماینده (اصل کارت گارانتی، تصویر فیش واریزی ما به التفاوت تایر خسارتی، فرم کارشناسی، تصویر کارت ملی خریدار)
  3. دریافت رسید تحویل مدارک فوق از واحد مالی به منظور بایگانی در سوابق
  4. بایگانی مدارک (رسید تحویل مدارک به واحد مالی، فیش واریزی ما به التفاوت تایر نو ، و برای تایرهایی که از روی تصاویر کارشناسی می شوند قطعه بریده سریال تایر بایگانی می گردد)

فرایند کارشناسی​

اقدامات اولیه

اندازه و شماره سریال و سایر مشخصات کلیه تایرهای خریداری شده در کارت گارانتی تایر ثبت شده و تمامی این تایرها، با توجه به شرایط قید شده در کارت، تحت پوشش گارانتی قرار می گیرند. هر حلقه تایر دارای یک کارت گارانتی بوده که شامل یک کد منحصر بفرد(کد رهگیری) می باشد که می بایست توسط نماینده فروش/ فروشنده به مشتری تحویل گردد.

در صورت خسارت دیدن تایر، مشتری باید به نماینده فروش/ فروشنده مراجعه نماید. نماینده فروش / فروشنده موظف است پس از دریافت تایر خسارت دیده، فرم اطلاعات اولیه تایر معیوب ( فرم 1) را تکمیل نموده و آن را همراه با تصاویر مورد نیاز (فرم 3) و همچنین کلیپ کوتاه از محل خسارت دیده تایر (از طریق شماره تماس 02188400700) به واحد خدمات پس از فروش ارسال نماید.

مراحل کارشناسی از روی تصاویر و کلیپ ارسالی

پس از بررسی تصاویر و کلیپ تایر خسارتی توسط واحد خدمات پس از فروش، در صورت تعلق نگرفتن خسارت به تایر مزبور، برگه کارشناسی تایر (فرم 2) تکمیل و به نماینده مربوطه بمنظور انعکاس به مشتری ارسال میگردد.

پس از بررسی تصاویر و کلیپ تایر خسارتی توسط واحد خدمات پس از فروش، در صورت تعلق خسارت به تایر مزبور، برگه کارشناسی تایر (فرم 2) تکمیل و به نماینده فروش / فروشنده توسط ”واحد خدمات پس از فروش” همراه با اعلام مابه التفاوت قیمت تایر نو (با قیمت روز) برای تایرهایی که مشمول پرداخت خسارت گردیده و جبران خسارت آنها به صورت ”کالا“ انجام می پذیرد، ارسال می گردد. و نماینده فروش موظف است که مدارک زیر را به دفتر تهران (واحد خدمات پس از فروش) پست نماید.

مدارک مورد نیاز برای جبران خسارت به صورت کالا

تکمیل فرم درخواست جبران خسارت تایر و همچنین رسید تحویل تایر نو بجای تایر خسارتی (فرم شماره 3) با مهر و امضاء (توسط نمایندگی تایر) و ارسال فرم تکمیل شده همراه با سایر مدارک (اصل کارت گارانتی، کپی کارت ملی، کپی فیش واریزی) و تصویر عمق آج باقیمانده به صورت واضح همراه با اعلام عمق آج باقیمانده و همچنین قطعه قسمت حک شده سریال تایر که از دیواره تایر بٌریده و ارسال می گردد. (در غیر این صورت تایر مشمول جبران خسارت نمی گردد)

مدارک مورد نیاز برای جبران خسارت به صورت نقدی

تکمیل فرم درخواست جبران خسارت تایر با مهر و امضاء (توسط نمایندگی تایر) و ارسال فرم تکمیل شده همراه با سایر مدارک (اصل کارت گارانتی، شماره شبا بانکی خریدار)

مراحل ارسال تایر

  1. اعلام واحد خدمات پس از فروش به نماینده فروش/ فروشنده برای ارسال تایر و اصل کارت گارانتی.
  2. ارسال تایر به باربری و هماهنگی با واحد پشتیبانی گروه حامیکو (ارسال تصویر برگه باربری به واحد پشتیبانی گروه حامیکو به منظور هماهنگی برای انتقال تایر به محل بازدید و کارشناسی تایر) هزینه ارسال تایر از نمایندگی های استان به هریک از باربری های تهران به عهده شرکت می باشد.

کارشناسی از روی تایر خسارتی

  • در صورت تعلق نگرفتن خسارت به تایر مزبور، برگه کارشناسی تایر ( فرم 2 ) تکمیل و به نماینده مربوطه بمنظور انعکاس به مشتری ارسال میگردد.
  •  در صورت تعلق خسارت به تایر مزبور، برگه کارشناسی تایر ( فرم 2 ) تکمیل و به نماینده فروش / فروشنده توسط ” واحد خدمات پس از فروش” همراه با اعلام مابه التفاوت قیمت تایر نو (با قیمت روز) برای تایرهایی که مشمول پرداخت خسارت گردیده و جبران خسارت آنها به صورت ”کالا“ انجام می پذیرد، ارسال می گردد. و نماینده فروش موظف است که مدارک زیر را به دفتر تهران (واحد خدمات پس از فروش) پست نماید.
  • واحد خدمات پس از فروش ظرف مدت 72 ساعت کاری پس از دریافت تایرخسارت دیده، تصویر برگه کارشناسی را در صورت تعلق خسارت / عدم تعلق خسارت به نماینده فروش/ فروشنده ارسال می نماید.

مدارک مورد نیاز

  • تکمیل فرم درخواست جبران خسارت تایر و همچنین رسید تحویل تایر نو بجای تایر خسارتی (فرم شماره 3) با مهر و امضاء (توسط نمایندگی تایر) و ارسال فرم تکمیل شده همراه با سایر مدارک (اصل کارت گارانتی، کپی کارت ملی، کپی فیش واریزی)
  • در صورت تعلق گرفتن خسارت وارده به تایر روش تعیین میزان خسارت به شرح این شرح می باشد که قیمت خرید(فاکتور) × باقیمانده عمق آج رویه تایر= وجه قابل پرداخت به مشتری
  • بدیهی است ما به التفاوت مالیات بر ارزش افزوده نیز از مبلغ فوق کسر می گردد.

موارد دیگر

  • در صورت داشتن اعتراض به نتیجه کارشناسی، نظر نهایی توسط کارشناس سازمان ملی استاندارد ایران انجام خواهد پذیرفت . در صورت عدم تعلق خسارت ، هزینه های کارشناسی به عهده مشتری می باشد .
  • در صورت انتقال مالکیت وسیله نقلیه استفاده کننده از تایر به فرد یا مجموعه دیگر، شرایط گارانتی و ادامه مدت زمان باقی مانده طبق شرایط ذکر شده در کارت گارانتی صادر شده به مالک جدید منتقل می گردد.